Je
pravda, že když jsi dělal první ročník festivalu, měl jsi hypotéku na byt a
investoval ji do festivalu?
Není. V té době mi moc pomohla má rodina. Díky mému otci jsem poznal ikonu slovenského showbyznysu Pavla Daněka, tehdy to byly časy, kdy dělal několik velkých festivalů najednou. Poprosil jsem ho, aby mě toto „řemeslo“ naučil. Jako blízký přítel mého otce se tohoto úkolu neradostně ujal a od té doby jsme spolu skoro každý den už přes sedm let a každý den se mám stále co učit.
Není. V té době mi moc pomohla má rodina. Díky mému otci jsem poznal ikonu slovenského showbyznysu Pavla Daněka, tehdy to byly časy, kdy dělal několik velkých festivalů najednou. Poprosil jsem ho, aby mě toto „řemeslo“ naučil. Jako blízký přítel mého otce se tohoto úkolu neradostně ujal a od té doby jsme spolu skoro každý den už přes sedm let a každý den se mám stále co učit.
To zní
jako skvělé začátky.
Ve
zkratce. Všechno se začalo rozpočty, sháněním partnerů a podobně. Problém
nastal, když jsme už začali tušit, že náš „generální partner“ nikdy peníze
nedá. Já a Sveťo (Sveťo Moravčík – spoluorganizátor festivalu, pozn. red.),
jsme si tehdy půjčili peníze od rodiny a známých a čekali nejhorší. Naštěstí se
stal zázrak a během týdne se prodalo dalších 3 000 vstupenek. Skončili jsme v
mínusu, ale první ročník festivalu krásně vyšel.
Festival
se specializuje na reggae music, ale přináší i další žánry, které s reggae
souvisí. Podle čeho se řídíš při výběru umělců?
Sestavit program festivalu tak, aby jedna skupina nesestřelila druhou a aby každá další dělala té předchozí nadstavbu, chce obrovský cit a nějaký ten šestý smysl. Od prvního ročníku jsme se profilovali jako městský festival. Zakládali jsme na reggae a dancehallových skupinách, které jsou cenově dostupné a v našich končinách známé a doplnili jsme je o slovenskou hiphopovou scénu a jedním větším zahraničním hiphopovým headlinerem. Pak jsme přidali dubstep a drum&bass, ska a latino a po sedmi letech máme na festivalu čtyři hudební scény, které obsahují to nejlepší z reggae a worldmusic ve všech svých podobách.
Sestavit program festivalu tak, aby jedna skupina nesestřelila druhou a aby každá další dělala té předchozí nadstavbu, chce obrovský cit a nějaký ten šestý smysl. Od prvního ročníku jsme se profilovali jako městský festival. Zakládali jsme na reggae a dancehallových skupinách, které jsou cenově dostupné a v našich končinách známé a doplnili jsme je o slovenskou hiphopovou scénu a jedním větším zahraničním hiphopovým headlinerem. Pak jsme přidali dubstep a drum&bass, ska a latino a po sedmi letech máme na festivalu čtyři hudební scény, které obsahují to nejlepší z reggae a worldmusic ve všech svých podobách.
Mezi
tvé koníčky patří cestování. Funguje to u tebe tak, že vyrazíš a dohaduješ
spolupráci?
Není to úplně tak. Celý rok pracujeme na Uprisingu a když se mi někdy v lednu podaří vycestovat, primárně chci vypnout a restartovat se. Ideálně u moře a se surfem. Často jsem rád, když o festivalu nemusím aspoň chvilku mluvit. Každopádně vždy narazím na někoho, či už promotéra nebo hudební skupinu, a práce je zpět.
Není to úplně tak. Celý rok pracujeme na Uprisingu a když se mi někdy v lednu podaří vycestovat, primárně chci vypnout a restartovat se. Ideálně u moře a se surfem. Často jsem rád, když o festivalu nemusím aspoň chvilku mluvit. Každopádně vždy narazím na někoho, či už promotéra nebo hudební skupinu, a práce je zpět.
Vědí v
zahraničí o Uprisingu?
Před pár měsíci byl kolega Sveťo na Jamajce. Když se vrátil, říkal, že občas musel svou práci tajit, protože na Jamajce je mnoho hudebníků, pro které dostat se na Uprising je nejvyšší meta a Uprising tam zná téměř každý reggae umělec. Ale našel tam i nové talenty... Pár z nich vystoupí tento rok na festivalu. Na druhou stranu my zase rádi vyrážíme na zahraniční festivaly, kde chodíme načerpat inspiraci. Občas poznáme nové skupiny, které se můžou ukázat i u nás.
Před pár měsíci byl kolega Sveťo na Jamajce. Když se vrátil, říkal, že občas musel svou práci tajit, protože na Jamajce je mnoho hudebníků, pro které dostat se na Uprising je nejvyšší meta a Uprising tam zná téměř každý reggae umělec. Ale našel tam i nové talenty... Pár z nich vystoupí tento rok na festivalu. Na druhou stranu my zase rádi vyrážíme na zahraniční festivaly, kde chodíme načerpat inspiraci. Občas poznáme nové skupiny, které se můžou ukázat i u nás.
Jak to
děláte, že kdo jednou zažije Uprising, musí se na něj vrátit?
Asi můj největší dar je, že se dokážu obklopit velmi šikovnými lidmi, kteří se umí nadchnout stejně jako já a vložit do festivalu srdce. Jsme jako rodina. Víme, že když má festival fungovat, musí o něho člověk dennodenně pečovat, vložit do něho srdce, svůj čas a energii. Vždy se snažíme, aby byl každý rok lepší než ten předchozí. A to nejen po hudební stránce, ale i v tom, že je na Uprisingu čisto, lepší výzdoba, menší řady, větší komfort, bezpečí, chutná strava.
Asi můj největší dar je, že se dokážu obklopit velmi šikovnými lidmi, kteří se umí nadchnout stejně jako já a vložit do festivalu srdce. Jsme jako rodina. Víme, že když má festival fungovat, musí o něho člověk dennodenně pečovat, vložit do něho srdce, svůj čas a energii. Vždy se snažíme, aby byl každý rok lepší než ten předchozí. A to nejen po hudební stránce, ale i v tom, že je na Uprisingu čisto, lepší výzdoba, menší řady, větší komfort, bezpečí, chutná strava.
Chtěl
bys ještě něco dodat?
Doufám, že se koncem léta potkáme na bratislavských Zlatých
pieskoch se společným cílem: zapomenout na problémy, potkat své přátele a dobít
se pořádnou dávkou reggae, hip hop, ska, balkan, dubstepu a elektro-swingu.
Těšíme se na vás
Žádné komentáře:
Okomentovat